Informace o zpracování osobních údajů
vyplývající z nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679
ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se
zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a
o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „nařízení GDPR“)
Text obecného nařízení o ochraně osobních údajů
Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) a problematika GDPR
- 1. Správce osobních údajů
- Adresa: Město Osečná, Svatovítské náměstí 105, 463 52 Osečná
- IČ: 00263061
- Datová schránka: r2rbb9r
- Telefon: +420 485 179 208
- E-mail: mesto@osecna.cz
- 2. Pověřenec pro ochranu osobních údajů
Pověřenec provádí nezávislou kontrolní funkci ohledně záležitostí
týkajících se zpracování osobních údajů a slouží jako kontaktní
místo pro dozorový úřad a pro subjekty údajů.
Dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne
27. dubna 2016 o ochraně osobních údajů, musí správce jmenovat
pověřence pro ochranu osobních údajů, dle článku 37 odst. 1 – a) a to
s účinností od 25. května 2018.
Město Osečná jmenovalo pověřence dne 30. 4. 2018
- Jméno a příjmení: Ing. Jiří Hauzer
- Adresa: Liberecká 35, 463 52 Osečná
- Telefon: +420 602 531 319
- E-mail: hauzer@volny.cz
- 3. Účely zpracování osobních údajů
Město Osečná jako správce osobních údajů zpracovává
osobní údaje:
- pro splnění právní povinnosti, která se na město vztahuje,
- pro splnění smlouvy, jejíž jste smluvní stranou,
- pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu
veřejné moci, kterým je město pověřeno,
- pro účely oprávněných zájmů města či třetí strany, kromě
případů, kdy před těmito zájmy mají přednost Vaše zájmy nebo
základní práva a svobody vyžadující ochranu Vašich
osobních údajů,
- se souhlasem subjektu, jehož údaje se zpracovávají,
- výjimečně pro ochranu životně důležitých zájmů nebo
jiné osoby.
Město zpracovává Vaše osobní údaje zejména pro účely výkonu
státní správy a povinností dle příslušných právních předpisů,
výkonu samosprávy – soudní, exekuční, insolvenční a obdobná
řízení, poskytování dotací a návratných finančních výpomocí, pro
zajištění interních procesů, za účelem komunikace s občany, za účelem
uzavření, změny, splnění a ukončení smlouvy, atd.
Blíže viz tabulka -
účel zpracování a právní základ pro zpracování osobních údajů
K Vašim osobním údajům má přístup správce (město) a případně
též třetí osoby – zpracovatelé, kteří poskytují vhodné záruky a
jejichž zpracování splňuje požadavky dle platných právních předpisů.
Osobní údaje nejsou předávány jiným osobám, pokud povinnost jejich
předání orgánům, úřadům či institucím není městu uložena
zvláštním právním předpisem nebo jste k tomu neudělili souhlas.
Osobní údaje jsou zpracovávány pouze po nezbytnou dobu, která je
individuální pro jednotlivé účely zpracování. Po uplynutí této doby
jsou osobní údaje zlikvidovány nebo jsou dále uchovány po dobu stanovenou
platným skartačním plánem. Doba uložení osobních údajů, které jsou
součástí jednotlivých dokumentů (listinných i digitálních), se odvozuje
od doby, kterou skartační plán stanovuje jako dobu uložení daného
dokumentu, tzv. skartační lhůta. Skartační lhůta celého spisu se řídí
dokumentem v tomto spisu, který má nejdelší skartační lhůtu. Pokud je
daný dokument (spis) vybrán ve skartačním řízení po uplynutí skartační
lhůty jako archiválie, pak je předán příslušnému archivu (Státní
okresní archiv Liberec) a je nadále u něj uložen jako dokument trvalé
hodnoty (archiválie). Pokud není daný dokument (spis) vybrán jako
archiválie, pak v rámci skartačního řízení podléhá zničení.
- 4. Práva subjektů údajů
V souvislosti se zpracováním osobních údajů máte právo:
- požadovat informaci o zpracování Vašich osobních údajů (čl. 13 a
14 nařízení GDPR),
- požadovat umožnění přístupu k Vašim osobním údajům (čl.
15 nařízení GDPR) | formulář ke stažení |,
- požadovat opravu nepřesných osobních údajů – pokud se domníváte,
že Vaše zpracovávané osobní údaje jsou nepřesné (čl.
16 nařízení GDPR) | formulář ke stažení |,
- požadovat vymazání Vašich osobních údajů, popř. požadovat omezení
jejich zpracování (právo na výmaz není právem absolutním, bude
postupováno dle čl. 17 nařízení GDPR) | formulář ke stažení |,
- požadovat omezení zpracování Vašich osobních údajů (čl.
18 nařízení GDPR) | formulář ke stažení |,
- požadovat přenositelnost osobních údajů, které jste poskytl/a,
v případě, kdy jsou údaje zpracovávány automatizovaně a ke zpracování
dochází na základě souhlasu (čl. 20 nařízení GDPR) | formulář ke stažení |,
- vznést námitku proti zpracování osobních údajů (čl.
21 nařízení GDPR) | formulář ke stažení |,
- pokud je zpracování Vašich osobních údajů podmíněno Vašim
předchozím souhlasem, máte právo souhlas odvolat (tím však není dotčena
zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho
odvoláním),
- podat stížnost u dozorového orgánu, tj. na Úřad pro ochranu osobních
údajů, adresa: Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, telefon: +420 234 665 111
(ústředna), fax: +420 234 665 444, elektronická podatelna: posta@uoou.cz; datová
schránka: qkbaa2n, webové stránky: www.uoou.cz,
- na účinnou soudní ochranu, pokud máte za to, že Vaše práva podle
nařízení GDPR byla porušena v důsledku zpracování Vašich osobních
údajů v rozporu s tímto nařízením,
- na úhradu hmotné či nehmotné újmy.
Podrobnější informace k právům subjektu údajů...
K uplatnění Vašich práv v oblasti osobních údajů je možné se obracet
s žádostí prostřednictvím:
- datové schránky ID r2rbb9r,
- e-mailu na adrese podatelna@osecna.cz s elektronickým podpisem (na jiných adresách nebudou žádosti příjimány!),
- pošty nebo osobně na adrese Městský úřad Osečná, Svatovítské náměstí 105, 463 52 Osečná.
Žádost vždy musí obsahovat jméno a příjmení žadatele, adresu
trvalého pobytu či jinou adresu pro doručování a datum narození.
Součástí přijetí žádosti je ověření totožnosti žadatele. Toto
ověření žadatele je nezbytné pro ochranu osobních dat žadatele proti
neoprávněnému zpřístupnění osobních informací. Způsoby ověření
totožnosti, např. přijetí datovou schránkou z datové schránky subjektu
údajů, ověřením totožnosti – nahlédnutím do občanského průkazu,
úředně ověřeným podpisem na písemné žádosti v listinné podobě,
apod. Pokud nastanou důvodné pochybnosti o totožnosti fyzické osoby, která
podává žádost podle nařízení GDPR, je možno požádat o poskytnutí
dodatečných informací nezbytných k potvrzení totožnosti žadatele. Pozn.:
Telefonicky se informace z důvodu nemožnosti ověření totožnosti
nepodávají.
Vaše požadavky budou vždy řádně posouzeny a vypořádány v souladu
s příslušnými ustanoveními nařízení GDPR, tj. v termínu nejpozději
do 1 měsíce od podání písemné žádosti, ve výjimečných případech do
2 měsíců. Informace jsou poskytovány zpravidla bezplatně, kromě
případů, kdy správce posoudí žádost jako zbytečně opakovanou,
nepřiměřenou, nedůvodnou. Pokud je požadována úhrada, její výše se
řídí sazebníkem úhrad za poskytování informací dle
zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění
pozdějších předpisů.